Bereikbaarheid is key bij onze klanten

bereikbaarheid-is-key

Joop Perlee is sinds 2010 werkzaam bij Voclarion als Senior VoIP consultant waar hij één van de belangrijke schakels is tussen klanten en het Voclarion platform. We hebben hem gevraagd wat te vertellen over het platform en zijn kijk op VoIP.

Bereikbaarheid is key bij onze klanten. En met de Voclarion telefooncentrale kunnen we dit ook waarmaken. Een belangrijk element hierin zijn de doorschakelmogelijkheden binnen het systeem. Deze zijn oneindig. Je kan het zo gek niet bedenken of het is standaard mogelijk binnen het Voclarion systeem. En als het niet mogelijk is dan kan er met maatwerk veel gerealiseerd worden.

Zo hebben we voor zorginstelling Activite een koppeling gemaakt met hun CRM-systeem. Hierin staan klanten en relaties gekoppeld aan medewerkers. Wanneer een van deze klanten/relaties belt wordt deze automatisch doorgeschakeld naar de gekoppelde medewerker.

Activite beheert deze koppelingen zelf en kan hier on-the-fly aanpassingen in doen. Zowel de medewerkers als relaties zijn zeer te spreken over deze koppeling omdat het de bereikbaarheid vergroot en relaties snel in contact brengt met de juiste persoon.

Wat je verder ziet is dat organisaties en bedrijven steeds meer vanuit een mobile first gedachte de telefooncentrale/bereikbaarheid gaan inrichten. De mobiele telefoon is de eerste schakel waaraan het interne of directe nummer van de medewerker gekoppeld zit. Wanneer deze medewerker vervolgens inlogt op een vaste werktelefoon wordt dit automatisch de eerste keuze. Wordt er weer uitgelogd dan is mobiel weer de eerste keuze. Hiermee wordt ook in telecommunicatie het Nieuwe Werken een feit.

Daarnaast kan je met doorschakelingen ook acties toebedelen aan niet storen stand, interne- of externe nummers, nachtstand, geen gehoor stand en combinaties hiervan. In theorie kan met de Voclarion telefooncentrale elke medewerker zijn eigen ideale bereikbaarheidsplan maken.

Met de nieuwe Voclarion App kan de medewerker al deze doorschakelmogelijkheden van zijn mobiele telefoon beheren, inclusief alle andere configuratie mogelijkheden die normaal alleen vanaf de vaste telefoon te bedienen waren.

De Voclarion telefooncentrale bevat alle standaard functionaliteiten zoals: IVR, wachtrij, doorschakelingen, gesprek opnemen, groepsgesprekken, etc. zoals zoveel systemen in de markt. Alleen het grote verschil is dat wij meedenken met de klant en ons uitgangspunt altijd is het platform zo in te richten dat niet alleen de bereikbaarheid verbeterd maar ook de tevredenheid van de klanten en de medewerkers. En vaak ook nog tegen lagere (bel)kosten.

Wil je meer weten over het Voclarion platform neem dan vrijblijvend contact op.