Aandachtspunten bij aanschaf VoIP oplossing

U wilt een nieuwe telefooncentrale aanschaffen en overweegt VoIP? Waar moet u dan op letten en wat is de impact van de overstap naar VoIP voor de medewerkers en de manier van communiceren?

Belangrijk is dat u de juiste keuzes en vooral een goede inventarisatie maakt. Niet enkel op kostenbasis (wat gaat een overstap naar VoIP opleveren?) maar kijk ook naar de efficiency van de huidige oplossing. Stel u zelf de vraag hoe u de bereikbaarheid van de organisatie wilt optimaliseren. Onderstaand een lijst te beantwoorden vragen. Deze vindt u ook terug in onze checklist.

download voip centrale aanschaffen checklistVoIP telefooncentrale aanschaffen? Gebruik onze gratis checklist

Een nieuwe VoIP gebaseerde telefooncentrale aanschaffen en implementeren is geen alledaags werk. Om u te helpen hebben wij al onze expertise van de afgelopen 10 jaar gebundeld in onze checklist voor VoIP telefonie. Alle belangrijke aandachtspunten voor de aanschaf van VoIP telefonie worden behandeld.

Download nu onze gratis checklist >

De gebruikers van telefooncentrale

Inventariseer de wensen van uw medewerkers en neem efficiency en optimale bereikbaarheid als invalshoek.

  • Wordt er nog veel gebruik gemaakt van vaste toestellen, of bellen uw medewerkers met name via mobiele toestellen?
  • Heeft elke medewerker nog een vaste werkplek, of werkt u reeds met flexibele werkplekken?
  • Wordt er veel intern gebeld tussen medewerkers of tussen verschillende vestigingen?
  • Is er behoefte aan thuiswerkplekken?

Besparen op belkosten 

  • Bellen medewerkers op de verschillende vestigingen kosteloos met elkaar?
  • Heeft u de juiste rapportage en inzichten in het telefonische verbruik en de kosten?
  • Gebruikt u nog ISDN?

Software-integratie & centralisatie

  • Heeft elke vestiging een eigen telefooncentrale?
  • Hoeveel verschillende registratie systemen gebruikt u voor het klant contact?
  • Wilt u bellen vanuit het klant registratie pakket of CRM? Click-to-Dail, Softphone.
  • Wilt u Microsoft Skype For Business of Google integreren?

Vast-mobiel integratie

  • Heeft u inzicht in de mobiele kosten en het verbruik van uw medewerkers?
  • Kunt u een gesprek doorverbinden via de mobiel naar uw collega’s?
  • Ziet de receptie uw beschikbaarheid status wanneer u telefonische in gesprek bent op uw mobiel?
  • Wilt u 1 bedrijfsvoicemail?
  • Wilt u bereikbaar zijn via 1 telefoonnummer zowel mobiel als het vaste toestel?
  • Wilt u plaats- en tijdonafhankelijk kunnen werken?
  • Wilt u onderling gratis bellen, ook van mobiel naar vast?

Rapportages

  • Heeft u realtime inzicht in de efficiency van het call center of klant contactcentrum?
  • Hoelang staan u klanten in de wachtrij?
  • Hoe efficiënt en productief zijn u telefonistes of agents?
  • Hoe efficiënt is het ACD?

download voip centrale aanschaffen checklistVoIP telefooncentrale aanschaffen? Gebruik onze gratis checklist

Een nieuwe VoIP gebaseerde telefooncentrale aanschaffen en implementeren is geen alledaags werk. Om u te helpen hebben wij al onze expertise van de afgelopen 10 jaar gebundeld in onze checklist voor VoIP telefonie. Alle belangrijke aandachtspunten voor de aanschaf van VoIP telefonie worden behandeld.

Download nu onze gratis checklist >