Financieel Dagblad Covid | Blyott

Vanaf begin maart heeft de coronacrisis hard om zich heen gegrepen. Voor veel mensen is het een moeilijke, lastige en ook verdrietige tijd. Vooral binnen de zorg wordt al lange tijd veel van de medewerkers gevraagd. 

Voclarion ontwikkelt voortdurend nieuwe technologische toepassingen waarmee je tijd en geld kunt besparen. Op deze manier kun je de zorg snel ontlasten en dit levert direct betere zorg op. 

 

Eenvoudig apparatuur vinden

Een gemiddeld ziekenhuis heeft vaak duizenden “mobiele assets”. Bedden, pompen en andere apparaten die continu verplaatst worden.

Het zorgpersoneel is veel tijd kwijt met het zoeken naar deze materialen. Waar is op dit moment de vacuümpomp? Er zijn ook andere vragen. Is het bed op kamer 7 bijvoorbeeld al klinisch gereinigd zodat deze weer ingezet kan worden? Dit geeft onnodige werkdruk. 

Voclarion biedt met haar partner Blyott een zeer betaalbare oplossing om deze problemen snel en eenvoudig op te lossen. Het Blyott platform is een cloudoplossing waarin alle locaties van de zorginstelling worden opgevoerd. Door een combinatie van slimme sensoren en een bluetooth enabled WiFi netwerk (deze is vaak al aanwezig of anders eenvoudig aan te leggen) is van elk instrument bekend waar deze zich bevindt en wat de actuele status is. 

Via een dashboard kunnen de medewerkers de materialen direct opzoeken. Ziekenhuizen die dit systeem gebruiken, geven een tijdsbesparing van 10 tot 20% aan. Deze tijdsbesparing komt direct ten goede van de patiënt.  

Is de situatie in jouw ziekenhuis of zorginstelling momenteel nijpend? Dan bieden wij de mogelijkheid om Blyott een periode gratis te testen. Je kunt je aanmelden via www.voclarion.nl/blyott

Optimale bereikbaarheid

Een groot probleem op dit moment is de bereikbaarheid van medewerkers. Juist in deze tijd is goede bereikbaarheid een topprioriteit, omdat het kantoorpersoneel vaak thuis werkt. 

Een manier om de bereikbaarheid te verbeteren is door de integratie van VoIP-telefonie met Microsoft Teams. Hierdoor komen alle functionaliteiten van de Voclarion telefooncentrale beschikbaar binnen Microsoft Teams. Voorbeelden hiervan zijn wachtrijen, tijd-en bel schema’s, doorschakelingen bij afwezigheid, doorverbinden, beschikbaarheid en verkort kiezen. Vanzelfsprekend kun je ook bellen met mensen die geen Teams gebruiken, zowel binnen als buiten de organisatie.

Door de integratie van Teams en telefonie, vindt alle zorg gerelateerde communicatie plaats in één omgeving. Het kantoorpersoneel kan zo nog makkelijker samenwerken. Zorgmedewerkers zijn ook beter bereikbaar vanwege het bellen via WiFi. 

Wil jij meer weten over hoe een integratie van Microsoft Teams en VoIP de bereikbaarheid binnen jouw zorginstelling kan vergroten, bel ons dan via 085 – 1119 119 of kijk op www.voclarion.nl

Ronald Koppelman